Välkommen att medverka på Sveriges största förskolemässa!

Förskolan i Fokus är mötesplatsen där förskolans och förskoleklassens arbete och verksamhet står i centrum. Här ges du möjlighet att möta intresserade och engagerade kunder inom just detta område. Boka din plats till Sveriges största förskolemässa redan idag!

2011 kom det 2034 unika besökare till mässan som deltog på fler än 800 seminariepass. Vi har dock inte räknat alla de återbesökare som kom tillbaka till mässan på onsdagen. Närmare 90 företag mötte sina besökare under två färgsprakande och inspirerande dagar.

Utställningen i Fokus

Här kan ni som är leverantörer av produkter och tjänster till förskolan möta helt rätt kunder. Besökarna kommer för att ta del av nya rön, nätverka och se på det senaste inom förskolans värld – men också för att hitta verktyg och idéer de behöver i sitt fortsatta yrkesutövande. Det blir den kompletta mötesplatsen för förskolan i södra Sverige. Vi hoppas att ni vill vara med och skapa denna unika arena!

Säljer du produkter och tjänster som pedagogiskt material, lekmaterial, inredning & möbler, kost, administrativa system, utbildning & coachning, digital pedagogik, utbildning och fortbildning etc möter du din målgrupp på Förskolan i Fokus. Även myndigeter och organisationer möter rätt personer på mässan.

Lärande i Fokus

Parallellt med utställningen erbjuder vi seminarier och workshops. Det handlar om utveckling av den pedagogiska verksamheten och yrkesrollen med stöd av forskning och beprövad erfarenhet samt systematiskt kvalitetsarbete. Lika viktigt är att få inspiration och praktiska exempel. Här blandas teori och workshops.

Besökarna i Fokus

Mötesplatsen vänder sig till alla som arbetar inom förskolan och förskoleklasser, såväl i kommunal som den privat regi, dess förskolechefer och rektorer.

Tack vare våra samarbetspartners har vi möjlighet att nå ut till de olika verksamheterna via deras upparbetade kanaler. Vi kommer även att annonsera i fackpressen för de respektive målgrupperna, skicka ut riktade inbjudningar, synas via sociala medier, banners och vår egen hemsida.

Missa inte att vara med när Förskolan i Fokus arrangeras igen 15-16 oktober 2013 på Malmömässan.