För besökare

Sveriges största förskolemässa, Förskolan i Fokus, kommer tillbaka till Malmö hösten 2013. Förskolan i Fokus är en fackmässa för dig som arbetar inom förskolan och förskoleklass både som pedagog, förskolechef och rektor.

Här kommer du att kunna hämta inspiration och verktyg som hjälper dig att utveckals i din yrkesroll. Genom att besöka utställnigen möter du ett stort antal utställande företag som visar de bästa och senaste produkterna och tjänsterna inom ditt område.

I vårt seminarieprogram kan du  välja mellan 30 olika seminarieavsnitt som erbjuder både teori, praktik och goda exempel från olika verksamheter. Dessutom ges ett unikt tillfälle att få nätverka och samverka med kollegor från när och fjärran.

2011 kom det 2034 unika besökare till Förskolan i Fokus som deltog på fler än 800 seminarier. Vi har dock inte räknat alla de återbesökare som kom tillbaka till mässan på onsdagen. Närmare 90 företag mötte sina besökare under två färgsprakande och inspirerande dagar.

Välkommen tillbaka till Malmö hösten 2013!