Nyheter från utställare

• 2013-10-10 | Naturbarn

Nytt pedagogiskt material från Naturbarn

Ett prenumerationsmaterial som gör det enkelt att arbeta regelbundet med biologi, fysik, kemi och teknik i förskolan.

• 2013-10-08 | Askunge Förlag

Dokumentera och skapa med lärplatta

Lärplatta i förskola och skola? Kan den underlätta och hjälpa till med dokumentation och skapande? Om du använder dig av rätt appar och funktioner kan lärplattan bli ett fantastiskt verktyg för både barn, elever, pedagoger och föräldrar. Det här är en bok som visar på möjligheterna med verktyget. Den är också fylld med inspiration och tips.

• 2013-09-26 | Hållbar Utveckling Hattstugans, Rödluvans, Värbys förskolor Bara- Mumindalens förskola Klågerup, Norra Kommundelarna Svedala Kommun

Vi är fyra förskolor i de Norra Kommundelarna i Svedala Kommun som jobbar i en gemensam organisations som bygger på Hållbar Utveckling: Hattstugans, Rödluvans, Värbys förskolor Bara- Mumindalens förskola Klågerup. Hela vår organisation är transparent och bygger på allas delaktighet. Vi arbetar i två kärngrupper som bygger på sju olika utvecklingsgrupper: Språk, Matematik, Naturvetenskap, Teknik, Värdegrund, Miljö/Hälsa och Multimedia, som finns i Lpfö98(reviderad 2010).

• 2013-09-23 | Nova Software AB

Mitt24

IT-stöd med förskolan i fokus

• 2013-09-22 | Gitte Pålsson Musik & Scenproduktion

Barnbok :Sagan om den stora kondoren och den lilla kolibrin

Gitte Pålssons Förlag Malmö 2013
    Sagan om den stora kondoren
    och den lilla kolibrin
    TEXT: GITTE PÅLSSON BILDER: ROLAND APPELROS

• 2013-09-16 | Lindängehus förskola

Upptäcka tekniken i ljusateljén tillsammans med de hundra språken

• 2013-09-16 | Pressalit Care

Kampanj på skötbord tom december !

På hela vårt sortiment av skötbord och madrasser lämnar vi 25% rabatt tom 2013-12-31.
    (Gäller ej reservdelar)

• 2013-09-13 | Förskoleportalen -framtidens kommunikation inom förskolan

Förskoleportalen driftsatt i Norrtälje kommun

Förskoleportalen driftsattes på tre förskolor i Norrtälje kommun den 13 augusti.

• 2013-09-09 | Hands-On Science AB

SOLTRAPPAN - Ny bok i biologi för förskolan

Hands-On Science AB senaste bok i serien om enkel naturvetenskap för förskolan heter Soltrappan och handlar om biologi. Undersökningarna i Soltrappan passar för nyfikna barn och deras föräldrar liksom för pedagoger som arbetar med barn i förskolan, särskolan och grundskolans lägre årskurser. Boken, som handlar om biologi, är nummer tre i serien om enkel naturvetenskap. Tidigare böcker i samma serie är Russinhissen, enkla experiment i fysik och kemi samt Teknikgrytan som ger tips om enkla undersökningar i teknik.

• 2013-08-22 | Majemaförlaget AB

Planeringsbok för förskolan

Boken som är gjord för att underlätta planeringen och inspirera till ett meningsfyllt arbete i förskolan.
    Planeringsbok för förskolan har allt som behövs för att ge struktur på och glädje i det viktiga arbetet på förskolan. Mallar för hur man får in läroplanens mål i sitt temaarbete. Detta följs upp med utvärderingssidor.

• Nästa →